کتاب طاعون از آلبر کامو

کتاب طاعون از آلبر کامو

دسته بندی:

قیمت: 11,000 تومان

تعداد نمایش: 665 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 3 بهمن 1397

به روز رسانی در: 5 آبان 1401

دانلود این اثر:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

کتاب طاعون از آلبر کامو

آلبر کامو متولد ۷ نوامبر ۱۹۱۳ وی در سن ۴۷ سالگی در تاریخ ۴ ژانویه ۱۹۶۰در گذشت. فیلسوف نویسنده و روزنامه‌نگار اهل فرانسه بود.

طاعون اثر آلبر کامو رمانی است که در سال ۱۹۴۷ هنگامی که آلبر کامو در سن ۳۴ سالگی بود انشار یافت. رمان از ردهٔ آثار اگزیستانسیالیستی شمرده می‌شود.

وقایع رمان در شهری از الجزایر به نام اُران یا وهران رخ می‌دهد و از زبان راوی که بعدها خود را دکتر ریو معرفی می‌کند نقل می‌شود. کتاب با توضیحی از مردم و شهر آغاز می‌شود و سپس به زیاد شدن تعداد موش‌ها در شهر و مرگ آن‌ها اشاره می‌کند. آقای میشل، سرایدار منزل دکتر ریو بر اثر بیماری‌ای با بروز تاول‌ها و خیارک‌ها می‌میرد و مرگ چند نفر دیگر با همین علائم باعث می‌شود دکتر ریو علت مرگ را بیماری احتمالاً مسری بداند و کمی بعد دکتر کاستل این بیماری را طاعون تشخیص می‌دهد. با سستی مسئولین برای واکنش، بعد از مدتی در شهر طاعون و وضع قرنطینه اعلام می‌شود.

طاعون ماجرای شهر آرام و خوشبختی را بازگو می کند که در کمال بی خبری طاعون به ان حمله ور می شود و ارتباط شهر با همه جا قطع می شود . کامو در رمان به بررسی حالات و روحیات افراد در زمان های مختلف این دوره پرداخته است . حس همدلی ، وحشیگری ، عذاب وجدان و …. در یک بلای همگانی . وقتی در ناامیدی به یاد خوشی ها و کارهای تلخ گذشته هستیم ….

مشخصات فایل:
عنوان:  کتاب طاعون
نویسنده: آلبر کامو
ترجمه: رضا سید حسینی
تعداد صفحات: ۳۳۵
زبان: فارسی