کتاب طبقات اثر محمد بن سعد کاتب واقدی

کتاب طبقات اثر محمد بن سعد کاتب واقدی

دسته بندی:

قیمت: 11,000 تومان

تعداد نمایش: 1058 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 3 بهمن 1397

به روز رسانی در: 4 آبان 1401

دانلود این اثر:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

کتاب طبقات اثر محمد بن سعد کاتب واقدی جلد ۱ تا ۸

اِبْن‌ِ سَعْد، ابوعبدالله‌ محمد بن‌ سعد بن‌ منیع‌، مشهور به‌ کاتب‌ واقدی‌ (۱۶۸-۲۳۰ق‌/۷۸۴- ۸۴۵م‌)، مورخ‌ و سیره‌نویس‌ مشهور بغداد و مؤلف كتاب الطبقات الکبری می باشد.

کتاب طبقات شامل نه جلد می‌باشد ترتیب مباحثش به ترتیب جلد ها به صورت زیر است:

جلد اول و بخش اول ج دوم: شرح حال و سیره حضرت پیامبر و برخی از پیامبران پیش از وی می‌باشد، اطلاعاتی راجع به دوران کودکی حضرت آدم و حوا، ادریس ، نوح ، ابراهیم و حضرت اسماعیل علیه السلام و اطلاعاتی راجع به اجداد پدری و مادری حضرت رسول اکرم و دوران کودکی و جوانیش وهمچنین سفرهایش ، ازدواج ، اولاد علامات پیامبری ایشان ، هجرت و معراج. همچنین مطالبی از قبیل اقاقش در مدینه ، پیمان اخوت ، تغییر قبله ، ساختن مسجد ، نمایندگان عرب در محضر پیامبر ، بیان شمایل رسول الله اخلاق و لوازم اختصاصی چون لباس و کفش و انگشتر و شانه ، عطر دان ، سرمه دان ، اسلحه حضرت ، خدمتکاران و حجره های حضرت، همسرانش دامهای سواری و شیری و وقفهای پیامبر .
موضوع جنگها ، بیماری و رحلت پیامبر ، مراسم غسل و تکفن پیامبر مطرح گردیده .لازم به توضیح که در سیره پیامبر، در طبقات بن سعد بر اساس موضوع نگارش یافته نه بر اساس زمان.
بخش دوم جلد دو: اشخاصی که در زمان پیامبر مورد توجه بوده‌اند، جمع کنندگان قرآن، و برخی از فرزندان صحابه اعم از مهاجر و انصار که اهل علم بوده‌اند و اهل فتوی ذکر شده.

جلد سوم: دارای دو بخش است: در بخش نخست، شرکت کنندگان مهاجر در جنگ بدر و در بخش دوم انصار شرکت کننده در جنگ بدر می‌باشد و علاوه بر آنها شرح حال جانشینان پیامبر از جمله حضرت علی علیه السلام، و همچنین شرح حال سعد بن معاذ و ابوایوب انصاری
جلد چهار: دارای دو بخش است: بخش نخست شرح حال پیشگامان مسلمان اعم از مهاجر و انصار مانند جعفر طیار و ابوذر و سلمان. بخش دوم مربوط به صحابه ایست که پیش از فتح مکه مسلمان شده‌اند.
جلد پنج: شرح حال ۸۲۵ نفر از تابعان و اصحابی است که در مکه، طایف، یمن، یمامه و بحرین بوده‌اند و همچنین شرح حال امام سجاد علیه السلام و امام باقر علیه السلام.
جلد شش: اصحاب حدیث مقیم کوفه که با نام مقدس علی علیه السلام شروع گردیده و هزار و ده نفر را معرفی می‌نماید.
جلد هفتم: دارای دو بخش است بخش اول شرح حال ۳۱۳ نفر و بخش دوم شرح حال ۸۶۰ نفر از اصحاب حدیث که در بصره و بغداد و شام و مصر و خراسان زندگی کرده‌اند.
جلد هشتم: در این جلد به طور اختصاصی به بیان نام و شرح حال بانوان پرداخته و حدود ۶۳۰ نفر از بانوان را نام برده که شامل چگونگی بیعت با پیغمبر اکرم با زنان می‌باشد، از شرح حال جناب خدیجه شروع گردیده و با شرح حال دختران، عمه‌ها، دخترعموها، همسران پیامبر، و برخی مسائل از قبیل کیفیت حجاب، سفر حج رسول خدا همراه همسران مطرح شده سپس زنان مهاجر، که این بخش را با فاطمه بنت اسد شروع کرده سپس زنان انصار را بر طبق قبایل بیان کرده.
جلد نهم: شامل فهرست اسامی مکانها، قبایل، احادیث نبوی و قافیه‌های اشعار، آیات قرآن و اسمهای شخصی است.
مشخصات فایل:
عنوان:کتاب عشق ویرانگر
نویسنده:دکتر برارد جانسون و دکتر کلی موری
مترجم: محمود مهدوی دامغانی
تعداد صفحات:۲۹۷۴
زبان: فارسی