کتاب بانکداری در اسلام اثر دکتر بهشتی

کتاب بانکداری در اسلام اثر دکتر بهشتی

دسته بندی:

قیمت: رایگان

تعداد نمایش: 521 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 3 فروردین 1398

به روز رسانی در: 3 فروردین 1398

دانلود این اثر:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

دانلود کتاب بانکداری در اسلام اثر دکتر بهشتی

کتاب بانکداری_در_اسلام : آیت‌الله شهید دکتر بهشتی از معدود عالمان دینی زمان خود برشمرده می‌شود که به اهمیت مشکلات، مسائل و ساختارهای اقتصادی در شکل‌گیری نهادهای اجتماعی پی برده و با
مطالعات ژرف در مباحث اقتصادی تلاش نموده است دیدگاه‌ها و موضع‌گیری‌های دین در این زمینه را با مراجعه به کتاب و سنت جویا شود. حاصل این کندوکاوها مباحث عمیق و همه‌جانبه‌ای است که از ایشان به‌صورت نوشتار و گفتار باقی مانده است.

اثری که پیش‌رو دارید بخشی از تتبعات فکری ایشان در این زمینه را دربر می‌گیرد و مجموعه‌ای است در دو بخش: یک بخش نوشتاری با عنوان «بانکداری و قوانین مالی اسلام» و یازده گفتار تفسیری ایشان که به مسئله ربا پرداخته است.

بخش دوم شامل یازده جلسه از گفتارهاى تفسیرى ایشان است که در اواخر سال ۱۳۵۲ و اوایل ۱۳۵۳ ه ش در جلسات «مکتب قرآن» در تفسیر آیات ۲۷۵ تا ۲۸۱ سوره بقره ایراد گردیده و به مسأله «ربا» پرداخته است.

تذکر دو نکته در مورد بخش اخیر لازم است. نخست این‏که بدیهى است که نرخ‏ها و دستمزدها و برخى مؤلفه‏هاى دیگرى که در برخى از مباحث مورد استفاده و استناد قرار گرفته مربوط به زمان ایراد این گفتارهاست. دوم این‏که چهار جلسه پایانى بحث به پرسش و پاسخ پیرامون مباحث مطروحه اختصاص دارد که بر خلاف جلسات اول تا هفتم، مجموعاً در یک بخش گنجانده شده است.

عنوان:کتاب بانکداری در اسلام
نویسنده:   دکتر بهشتی
تعداد صفحات: ۲۶۷
زبان: فارسی