کتاب انه اید اثر ویرژیل

کتاب انه اید اثر ویرژیل

دسته بندی:

قیمت: 14,000 تومان

تعداد نمایش: 646 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 3 فروردین 1398

به روز رسانی در: 3 آبان 1401

دانلود این اثر:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

دانلود کتاب انه اید اثر ویرژیل

كتاب انه ايد ویرژیل شاعر روم باستان آن را در اواخر سدهٔ یکم پیشاز میلاد و به زبان لاتین سروده‌است. این منظومه حماسی دربردارنده داستان انه اید ( فرزند ونوس یا همان آفرودیت و پهلوان تروایی ، آنشیز ) پهلوان به جا مانده تروایی است که در زمان سوختن تروا در آتش، پدر خود آنشیز را به دوش گرفته و نجات یافت در حالی که در آن حادثه همسر خویش را از دست داد. او پس از ماجراهایی طولانی توانست خود را به نواحی ایتالیا برساند.
انه اید در ادبیات کلاسیک رومی همان جایگاهی را دارد که ایلیاد و ادیسه در ادبیات کلاسیک یونان؛ و آن را می توان دنباله ای بر ایلیاد شمرد.
ویرژیل انه اید را از آنجا آغاز می کند که هومر ایلیاد را با ویرانی و سوختن تراوا به پایان می برد .
انه اید حماسه ملی رومیان است، انه بزرگزاده ای تراوایی بود که تبار مادریش به خدایان می رسید و پس از تباهی تراوا سفری پرما جرایی را بر پهنه ی دریا ها آغاز کرد؛ به کارتاژ، آنگاه به ایتالیا رفت ، مردمان لاتینرا به پیروزی رساند و فرمانروای مردمی شد که شایستگی های تراواییان را با توانهای لاتینیان در هم آمیخته بودند.
داستان انه اید داستانی مردمی بود و رومیان انه اید را نیای رومولوس بنیانگذار شهر رم می شناختند ویرژیل از این داستان کهن حماسه ای پر شور ساخت که به روزگار امپرا توری ، پشتوانه تاریخی و اسطوره ای رومیان شد.
به قول استاد میر جلال الدین کزازی: انه اید مانند شاهنامه فراتر از یک شاهکار ادبی است. قلمروهایی که انه اید در آن اثر نهاده گستر ده تر از قلمرو ادب است. کمتر شاهکار ادبی را در جهان می شناسیم که چنین دامنه ای گسترده داشته باشد.

عنوان:کتاب انه اید
نویسنده:  ویرژیل
تعداد صفحات: ۵۷۶
زبان: فارسی