جزوه چکیده و نکات کاربردی ریاضیات فرشاد سرایی

جزوه چکیده و نکات کاربردی ریاضیات فرشاد سرایی

دسته بندی:

قیمت: رایگان

تعداد نمایش: 542 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 29 اردیبهشت 1398

به روز رسانی در: 27 اردیبهشت 1398

دانلود این اثر:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

دانلود جزوه چکیده و نکات کاربردی ریاضیات فرشاد سرایی

ریاضیات شامل معدلات دیفرانسیل ، ریاضیات مهندسی و محاسبات عددی مخصوص تمام دانشجویان رشته فنی مهندسی

 

تجربه اي كه اغلب دانشجويان  رشته هاي مهندسي (  به خصوص كساني كه  مثل من كمي تنبل باشند ! ) ، در طول زمان تحصيل خود چندين بار طعم آن را چشيده اند. حجم زياد مطالب درسي انباشته شده كه ميبايست مطالعه شده و به ذهن سپرده شود ، انواع و اقسام فرمول ها ، قضايا ، تئوري ها و … هر يك نقش پر رنگي در ايجاد ترس و دلهره پيش از امتحان دارند.
به خصوص اين مسئله در مورد دروس پايه بيشتر خودنمائي ميكند ، چراكه دروس تخصصي بواسطه كاربردي بودن
ملموس تر بوده و بهتر در ذهن دانشجويان جايگزين ميگردد ، اما دروس پايه مانند رياضيات ، فيزيك و شيمي مبتني بر
تعداد زيادي تئوري و فرمول است كه  درك آن براي دانشجويان معمولا دشوار مي باشد.
راه حل عملي غلبه بر اين مشكل استفاده از روش هاييست كه بتواند  در مدت زمان كوتاه اطلاعات را از حالت پراكنده خارج ساخته و آن را در ذهن دانشجو طبقه بندي نمايد

تجربه شخصي من در اين زمينه استفاده از روش گرته برداري و خلاصه نويسي مطالب درسي پس از مطالعه بود  كه نتايج خوبي را برايم به همراه داشت. روش كار بدين شكل بود كه پس از مطالعه ، مسائل و تمرينات مختلف را براي خود دسته بندي نموده و سعي ميكردم براي هر دسته يك قاعده و راه حل مشترك و عمومي پيدا نموده و آن را ثبت نمايم.
اين روش دو فايده مهم در بر داشت. اول اينكه نوشتن موضوعات موجب جايگزين شدن بهتر آن در ذهن ميگشت و دوم اينكه در پايان كار خلاصه اي از مطالب و روشهاي حل مسائل در دست داشتم كه بواسطه حجم اندك همواره به عنوان يك جزوه دستي همراهم بود و در هر فرصتي با مراجعه به آن ميتوانستم موارد تكميلي را در ذهن خود تداعي و  باز آموزي نمايم. حاصل اين كار جزوات دستي متعددي شد كه براي دروس مختلف دانشگاهي تهيه كرده بودم. ليكن با كمال تعجب ،جزواتي كه براي مصرف شخصي خود تدارك ديده بودم مورد توجه و استقبال ساير دوستان قرار گرفت و در اندك زماني در ميان دانشجويان هم دانشگاهي من در دانشكده فني دانشگاه آزاد اسلامي واحد جنوب تهران و حتي ساير دانشگاه ها پخش گرديد .

مشخصات فایل:
عنوان:   جزوه چکیده و نکات کاربردی ریاضیات
نویسنده :فرشاد سرایی
تعداد صفحات:   ۵۱
زبان: فارسی